Eerste indruk - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van reiwendelbaukanari - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van reiwendelbaukanari - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Arianne

01 Februari 2017 | Kenia, Eldoret

Na een enorme indrukwekkende dag wil ik toch proberen te omschrijven hoe ik deze dag ervaren heb. De lange nachtvlucht voelde voor Evert als een soort van schoolreisje aan, aangezien wij dames enorm druk waren en niet konden slapen. Als reisgezelschap nooit eerder alleen vrouwen als deelnemers gehad. Nou Evert, je zal het ervaren, deze dag net geëvalueerd met elkaar en blijkt, met alleen vrouwen op reis kan ook heel inspirerend zijn.
We hadden ruim de tijd voor een heerlijke kop koffie voordat we de binnenlandse vlucht maakten van Nairobi naar Eldoret. Om 10.40u daar aangekomen met twee jeeps van Evert naar Nundoroto Farm waar we tot zaterdag verblijven. Met veel slingerende brommertjes en taxibusjes met inhaalmanoevres om ons heen namen we de omgeving in ons op. Veel mensen langs de weg, mannen vrouwen, kinderen, sjouwend met tassen en/of manden/koffers op hun hoofd. Kraampjes met etenswaren, zelfgemaakte meubels in prachtige kleuren aan beide kanten van de weg te zien. En de mensen zijn op reis, rusten uit en eten of drinken wat. Op naar hun volgende doel. Wat zou deze dag brengen voor hen? Deze vraag rijst bij mij op. We komen aan bij Nundoroto farm. Hier mogen we aan de lijve ervaren wat stichting Schik bijdraagt aan de lokale bevolking. We hebben er een beeld van, maar met de indruk die we nu op doen zijn we weer een ervaring rijker. Nadat we de koffers hebben neergezet en een slaapplaats hebben gezocht, krijgen we een heerlijke kop koffie. Evert laat ons zien waar zijn passie zit. Hier op deze farm zijn mensen aan het werk die hun bestaan weer aan het opbouwen zijn. De koeien worden gemolken, de mest wordt verzameld, we nemen een kijkje in de kassen, ja, Reinate rijdt op de trekker en we lopen door het doorgeploegde land richting de gebouwde huisjes voor het personeel. En dan zijn we weer even stil, een groepje kinderen kijkt ons nieuwsgierig en verkennend aan. Wie zijn zij en wat komen ze doen? Evert leert ons wat woordjes in het Swahili aan en al snel voelen we ons verbonden aan elkaar. Communiceren blijkt allesbehalve moeilijk te zijn en brengt ons tot een gezamenlijk hoofd, schouders , knie en teen. Dan hoor ik een kind zeggen Camera. Ik denk te moeilijk en vraag aan Evert wat ze bedoelt. Nou, gewoon, foto's maken! Zo moeilijk is dat dus niet, maar wel terugkijken met de kinderen, hier zijn ze erg op gesteld. De dochters van Reinate hebben een knuffel meegenomen en we besluiten deze uit de delen aan de kinderen. Wat een mooie ervaring, deze eerste dag in Kenia. Op naar morgen.

• 01 Februari 2017 - 20:53

Annemarie:

Wat een super mooie indruk van jullie 1e ontmoeting met Kenia! Zie het voor me! Wat een indrukken zullen jullie opdoen... onvergetelijk!! Wens jullie een goede nacht toe en Gods bescherming voor de komende dagen en.... mooie ontmoetingen!! Liefs Annemarie

• 01 Februari 2017 - 21:35

Ria Rombouts:

Ik kan me dat gevoel van Evert heel goed voorstellen. Een soort van "kippenhok" om hem heen van kakelende hennen die niet kunnen slapen maar zich laten horen. Maar daar zal hij wel aan wennen, vrees ik voor hem.
    En die eerste indruk van een geheel ander continent. Wij zijn een aantal jaar geleden ook in Kenia geweest en ik weet nog goed die eerste indrukken en vooral de heel nadere geuren. Heel apart. De matatu’s die bijna door de vering heen zakten zo volgeladen waren ze reden af en aan. We hebben er zelf ingezeten, samen met 22 andere mensen(waarvan er 6 bijna buitenboord hingen) en 3 kippen. Heel apart.
    En de indruk die beschreven wordt van de Nundoroto farm van de stichting Schik waar jullie de eerste dag zullen doorbrengen is erg leuk en goed beschreven.
    Enne Delinah, je maakt toch wel genoeg foto's he? Heel veel reisplezier de komende dagen en we zien met spanning uit naar het volgende verslag. Reizen we gewoon een beetje mee. Liefs van Ria en Duco voor allen maar natuurlijk speciaal voor Delinah.

• 02 Februari 2017 - 00:03

Dennis:

Zo te lezen een goed begin van jullie avontuur

• 02 Februari 2017 - 02:29

Carin Weeber:

Wat een mooie ervaring al opgedaan die eerste dag. Indrukwekkend om mee te maken. Nog veel reisplezier. Carin

• 02 Februari 2017 - 09:07

Andries Riedijk:

Mooie reisbeschrijvingen. Geniet ervan. Goede reis en hartelijke groet.

• 02 Februari 2017 - 10:34

Tinie Hemrica:

Prachtig, zo kunnen we meeleven met de reiservaringen van onze dochter.

• 02 Februari 2017 - 18:50

Duncan & Jacquelien:

Mooi te lezen wat jullie allemaal ervaren en wij hopen dat er nog meer van deze verhalen komen en we wachten op de foto van Reinate op de Traktor. Heerlijk genieten en alles in jullie opnemen en wij kijken uit naar jullie volgende verslag. Dikke Kus van uit hier en een Knuffel van Jayda.