Laatste dag in Kenia - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van reiwendelbaukanari - WaarBenJij.nu Laatste dag in Kenia - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van reiwendelbaukanari - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Kenia

Door: Annemieke

08 Februari 2017 | Kenia, Eldoret

8-2-2017
Vanmorgen moesten we al vroeg opstaan. Om 8 uur zou de safari bus klaar staan. Deze bus bracht ons via Nakuru park naar Nairobi airport. Na een wederom een heerlijk ontbijt moesten we dan echt de koffers pakken en afscheid nemen van Nundoroto farm en zijn prachtige bewoners. Wat een gastvrijheid! Een paar uur later kwamen we aan bij Nakuru park. Vandaag zijn we toerist. We gaan dieren spotten, in een safaribus met open dak en foto’s maken.
En de dieren zijn ons goedgezind geweest, wilde zwijnen, zebra’s, boskippetjes, vogels, flamingo’s, giraffes, nijlpaarden, buffels…..en natuurlijk apen. En ja……je kunt niet negen dagen lang over bavianen met zes poten praten zonder dan ook echt een baviaan te zien. Toen we een paar uur in het park rondreden stopten we bij een uitkijkpunt. En ja hoor daar zat onze baviaan. De chauffeur had een mes en een stok om hem een eind weg te jagen. Nadat we weer genoeg foto’s hadden gingen we weer verder. Het dak ging weer open en we konden instappen. Er lag nog een koffer in de weg, dus deze werd nog even snel voor in de auto gegooid……en ja….daar greep de mannetjes baviaan zijn kans. Ineens zat hij in de auto, nadat hij weggejaagd was gingen we weer verder met de koffer……en de baviaan ging ook verder, weer klom hij op het dak en kwam de auto binnen, over Arianne heen naar de bestuurdersplek. Toen hij de maiskolf had gepakt die daar lag vertrok hij weer, ons verstijfd van schrik achterlatend, Arianne met een rugtas voor zich, Baukje verstijfd van schrik. Reinate zat op de achterste bank, zij heeft Aap gezegd en daarmee de chauffeur in actie gebracht om hem weg te jagen, Wenneke stond buiten met de koffer en Delinah en Annemieke wiste niet hoe snel ze de auto uit moesten komen. En wat hebben we daarna gelachen……alle schrik moest eruit.

Rond een uur of drie reden we richting Nairobi. In Nairobi gingen we bij de Carnivoor eten. Een belevenis apart. Eerst een heerlijk warm doekje om je handen mee schoon te maken, daarna een soepje en een ronde schaal met sausjes voor bij het vlees. Na de soep kwamen er steeds mensen langs met spiesen met vlees en daar sneden ze een stuk vanaf voor op je bord, je mocht zelf aangeven of je wilde of niet. Lam, kip, struisvogel, krokodil, rund…..best lekker na een dag dieren kijken…..en ’s avonds liggen ze gezellig op je bord;-). Wenneke is de echte vleeseter…..zij heeft zich zelfs aan de bull balls gewaagd, best lekker toch?!

Inmiddels waren we allemaal moe en ineens verlangden we allemaal naar huis. Om 23.59 vertrok ons vliegtuig richting Nederland….. Daar gingen we………….
Dag Afrika,
dag Kenia,
land van rode aarde.
Met zijn prachtige mensen,
lachende kinderen,
mooie natuur,
zonneschijn en aangename temperatuur.

Dank U God. Dank u dat we deze kans kregen, dat we kennis mochten maken met een Kenia dat veel toeristen niet te zien krijgen. Dat we mochten leren dat rijkdom in onszelf zit, niet in een groot huis, werk en veel spullen. Dank u dat we mochten zien dat mensen in een uitzichtloze situatie geholpen zijn met een fundament om weer verder te bouwen aan hun toekomst. Dank u dat we mochten zien hoe de mensen werken en er daardoor vooruitgang is, Dank u dat er meer voeding is waardoor er minder kinderen sterven. Dank u dat er mensen zijn die zich geroepen voelen om dit werk in Kenia te doen.

Evert en Janny, jullie zijn prachtige mensen en het werk dat jullie in Kenia doen is onbetaalbaar! God is goed!

Nu keren we terug in ons gezin met een rugtas vol nieuwe ervaringen. En we bedanken onze lieve mannen en kinderen dat ze ons hebben laten gaan………Doen….was hun eerste reactie toen ze hoorden dat we naar Kenia konden. Jullie zijn kanjers!

• 10 Februari 2017 - 23:51

Betty:

Wat een mooie afsluiter! Leuk om dit allemaal te lezen. we hebben hierdoor echt met jullie meegeleefd.

• 10 Februari 2017 - 23:51

Betty:

• 11 Februari 2017 - 11:51

ALex Van Den Dool:

Wat een prachtige ervaring!Het brengt ons bij onze naaste wereldwijd.We zijn dankbaar dat we hier iets van mogen"ervaren".Meeleven,gemeenschap der heiligen.Dank hiervoor o God.
    En vanmiddag mogen we elkaar weer zien. Pa.